شناسهٔ خبر: 224602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی عملیات راهداری بهاره انجام شد؛

اجرای لکه‌گیری محورهای سقز با ۱۳۰۰ کیسه آسفالت سرد/ مصرف ۳۰۰ تن آسفالت گرم در جاده های شهرستان

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سقز کردستان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سقز گفت: طی عملیات راهداری بهاره علاوه بر اجرای لکه‌گیری محورهای سقز با ۱۳۰۰ کیسه آسفالت سرد، در سطح جاده های شهرستان نیز ۳۰۰ تن آسفالت گرم به مصرف رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) , محسن ابن‌عباس رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سقز، اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال و در قالب راهداری بهاره, اقدامات گسترده‌ای در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها، بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای صورت گرفته از جمله؛ اجرای عملیات لکه‌گیری و ترمیم خرابی‌های سطح راه با مصرف یک‌هزار و ۳۰۰ کیسه آسفالت سرد و ۳۰۰ تن آسفالت گرم در محورهای اصلی، فرعی و روستایی حوزه استحفاظی، احیای قنو و رفع افتادگی شانه در محور سقز ـ دیواندره، عملیات روکش آسفالت در محورهای بانە و دیواندرە به‌طول ٤ کیلومتر و خط‌کشی در محورهای سقز به دیواندره و بانه به میزان ٤٠ کیلومتر بوده است.

 ابن‌عباس افزود: به منظور بهسازی و ارتقای کیفیت راه‌های روستایی، عملیات تسطیح و رگلاژ در ۲۶ کیلومتر از راه‌های روستایی اجرا و همچنین ۳۰ کیلومتر از محورهای روستایی شانه‌سازی شده است.

 وی در ادامه تصریح کرد؛ علاوه بر انجام عملیات تعریض ترانشه و حذف ۸ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های روستایی با حجم عملیات خاکی بالغ بر ٣۲۰۰ مترمکعب, در بیش از ۱۰ نقطه حادثه‌خیز، تقاطع و پیچ خطرناک نیز با نصب جداکننده‌های مسیر (چشم‌گربه‌ای) و استوانه‌های ایمنی ترافیکی آشکارسازی و ایمن‌سازی صورت گرفته است.

 ابن‌عباس همچنین ضمن اشاره به اجرای ۵ مورد آزادسازی حریم راه در محورهای اصلی، فرعی و روستایی بیان داشت: تعمیرات عرشه پل‌های فلزی، تنقیه و دِریواسیون آبروها و همچنین نگهداری و مرمت پل‌های بزرگ و کوچک از دیگر فعالیت‌های شاخص این اداره در سه‌ماهه نخست امسال بوده است.

 وی عنوان کرد: در حوزه حمل‌ونقل نیز کارشناس حمل‌ونقل با بازدید از مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، پایانه مسافربری شهرستان و شرکت‌های حمل‌ونقل، ایمنی ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر را در اولویت قرار داده و اقدامات نظارتی لازم را در این زمینه انجام داده است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سقز در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی راهداران این شهرستان اظهار داشت: از زحمات ارزشمند تمامی همکاران پرتلاش این اداره صمیمانه تشکر می‌کنم و به مردم شریف شهرستان اطمینان می‌دهم که مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سقز به صورت شبانه‌روزی و با تمام توان در خدمت مردم بوده و در اجرای مأموریت‌ها و وظایف محوله، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.